søndag 15. februar 2009

Safari

I desember var vi på safari i Kudu lodge i to dager. Der hadde de en stor slette med ett vann. Der kom det ofte elefanter, vortesvin, sebra, gnu, sjakal og mange fugler. Vi så en sjakal som gikk forbi mitt rom. Men da jeg hentet kamera var den borte. Når vi kjørte ut på Safari, så vi elefanter, vortesvin, en fugl som spiste frosk og fisk, giraffer, flodhest.

Etter to dager dro vi til en annen Clearwaterlodge der vi var i tre dager. Der så vi flodhester, nesehorn, bavianer, elefanter, giraffer, fugler, løve, og mange antiloper. En kveld så vi også en Dassie. Det var mamma sin drøm.

Jeg liker Safari. Jeg skulle ønske at alle barn hadde fått opplevd det.

2 kommentarer:

Marte! sa...

det hørtes kjekt ut, sofie :)
Hvor likte du deg best da, der dere var i år, eller på Madikwe i fjor ?

Rigmor sa...

Neste gang, lillesøss, kan du snike med en Dassie til meg?