tirsdag 18. november 2008

Surfing


For ikke så lenge siden var jeg med Axi, Uli og foreldrene deres, og mamma og pappa på Agogo stranden. På stranden hadde et surfebrett. Først ville jeg ikke gå på surfebrettet. Jeg syntes det så litt skummelt ut. Men seinere prøvde jeg å klatre opp på surfebrettet.Det var kjekt. Jeg lekte med Axi og Uli i over fem timer i vannet der. Axi og jeg kastet sandballer på Uli. Men Uli hadde hardere snadballer. Og det var urettferdig. Kanskje det er fordi han er eldre enn oss at han klarer å lage og kaste hardere sandballer? Mammaen til Axi og Uli sa at vi ikke fikk holde på å kaste sandballer.

På surfebrettet fallt Uli alltid av. Axi og jeg ville være med surfebrettet. Uli ville ikke dele. Så Axi og jeg veltet brettet rundt og tullet med ham helt til vi fikk brettet. Det gjorde vi bare fordi han ikke ville dele. Seinere når Axi og jeg holdt på å gjøre brettet skittent kom Uli og skubbet det uti vannet igjen. Axi og jeg tok hevn. Uli hadde en kamerat som het Oliver og som går i sjette klasse. Av og til ropte han bare "Oliver!" så kom han og hjalp Uli.

Etterpå kjørte foreldrene hans meg hjem. Jeg håper å få være med en annen gang også.

Ingen kommentarer: