torsdag 17. mai 2007

17. mai

I dag da jeg våknet var det 17. mai. Jeg har vært syk, og hjemme fra skolen, og jeg var enda ikke helt frisk. Da ble mamma og jeg enige om at det var best at jeg stod å så på barnetoget i stedet for å gå sammen med klassen min. Da jeg stod sammen med mamma, Heidi, Ine og Bente og så på toget kom Våland skole og 1. klasse. De sa "Sofie!" til meg og hilste på meg. Det var kjempekjekt. Ellen Marit som er læreren min, viftet med flagget og ropte kjempehøyt "Sofie!".
Etter barnetoget var vi på skolen og drakk brus, spiste kake, kjøpte lodd. Vi kjøpte 60 lodd, og jeg vant på ett av dem! Jeg hadde nummer 66 på slutten av tallet, og da vant jeg. Da jeg åpnet loddene sa mamma at jeg skulle sjekke om de to siste tallene var 33, 66 eller 99. Men alle tallene var 59! Det syntes mamma var rart. Da hun sjekket tallene så hun at jeg hadde sjekket telefonnr til de som laget loddene.
Etter at vi var på Våland skole gikk vi og spiste litt mat, og så ventet vi på Russetoget. Jeg fikk samlet veldig masse russekort. Til og med ett rosa russekort og ett svart. De fleste var røde eller blå.

Ingen kommentarer: